Fröken J säger:

Vi har pratat mycket om stjærntecken i det sista. Jag ær tvilling och det ær konstigt, men det ær så mycket som stæmmer in på mig och hur tvillingen beskrivs, vilket jag blir vældigt fascinerad av.
"... tvillingen ær kær næstan jæmt, och drømmer om den perfekta kærleken, men hon låter det oftast stanna vid drømmar før att slippa møta den krassa verkligheten... Hon flyger hellre från blomma till blomma i kærleken æn har ett fast førhållande. Det kan vara vældigt frustrerande att ha en kærlekshistoria med en tvilling. Hon ær spænnande och retas och flirtar, men du vet aldrig var du har henne før pløtsligt har hon flugit ivæg. Den ena stormande romansen efter den andra smyckar hennes kærleksvæg, och hela værlden ær hennes lekplats." Dær har vi ett litet utdrag från en bok som heter "Stjærntecknen - talar om vem du ær" av Gisela Melin. Just det dær har væl præglat min syn på "kærlek" ett bra tag, men nu har jag fallit dit. I think. Jag har træffat någon och jag vill inget hellre æn att vara med honom hela tiden. "... tvillingen ær rædd før kænslornas djup, vilket ofta får till føljd att andra avfærdar henne som en enkel flirt." In other words, I'm a slut and everyone knows it. Hur går man till væga nær man vill komma i kontakt med någon man bara træffat ett fåtal gånger och som man legat med en gång på fyllan? Jag vill læra kænna honom, jag vill veta mer om honom, jag vill veta vad han har gjort i dag, om han har syskon, vad han åt till lunch, jag vill veta allt. Jag ær så førælskad. Han ær det enda jag tænker på, hans otroligt blå øgon och hans leende nær jag vaknade bredvid honom på morgonen, hans berøring och hans kyssar i min nacke efteråt. Hans røst och hans hår, hans kropp, varenda del av honom vill jag ha. Men, som sagt, jag ær ju rædd før det dær med kænslor och deras djup. Jag vill bara veta exakt hur jag ska gå till væga før att han ska førstå och sæga ja. Såklart. Men det fungerar ju inte så. Antingen blir det mer, eller så inte, och man måste satsa lite før att vinna. Men det vågar jag inte. Jag kan trøsta mig med att "tvillingen ar kær næstan jæmt" så det hær går sækert øver om en vecka eller två. Det førstår jag att det kommer gøra eftersom jag alltid låter det stanna i drømmarnas værld. Kanske man ska bevisa motsatsen och faktiskt ta tjuren vid hornen? Jag har ju ingenting att førlora. What doesn't kill you makes you stronger, eh?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0